3 metode prin care să îți antrenezi creierul, să renunțe la anxietate – gândul
Tue, Mar 20th, 2018

3 metode prin care să îți antrenezi creierul, să renunțe la anxietate

Anxietatea, cu toții am experimentat-o cândva… pentru unii este trecătoare, pentru alții rămâne mult timp și poate distruge întreaga viață.

Totuși, indiferent în ce moment al vieții te surprinde, un lucru este cert: cu cât te temi mai tare de anxietate, cu atât se accentuează.

Poate deveni un cerc vicios, din care simți că nu mai poți ieși.

Deci, ce avem de făcut?

Conform Budismului, câteva trucuri ne pot ajuta!

1) Găsește calmitatea în acceptare

Atunci când apare anxietatea, cu greu reușim să ne calmăm, însă maestrul Zen Shunryu Suzuki ne ajută.

Dacă ai încercat vreodată să îți controlezi gândurile, probabil că ai realizat faptul că, dacă încerci să le îndepărtezi pe cele rele, parcă se înmulțesc. Parcă ai sufla în foc, pentru a-l stinge.

Maestrul în Zen ne spune astfel: „dacă vrei să te calmezi, atunci nu trebuie să te concentrezi pe eliminarea problemelor, pentru că atunci ele încolțesc în gând și te vor controla. Pur și simplu nu te mai gândi la ele. Lasă-le să plece așa cum au venit.

Același lucru se întâmplă și în cazul simptomelor datorate anxietății. Nu trebuie să uiți că acceptarea face parte din procesul de vindecare și, dacă îți vei permite să fii așa cum ești acum, nu înseamnă că accepți situația, ci că ești dispus să o schimbi, prin acceptare!

Nu trebuie să îți fie frică de anxietate, ci să o combați cu propriile ei arme.

2) Acceptă schimbarea

Suzuki spune că reducerea anxietății constă în acceptarea schimbării.

“Fără să accepți ideea că totul se schimbă, nu poți scăpa de anxietate. Din păcate, ne vine tot mai greu să acceptăm asta și, astfel, ieșim tot mai greu din starea de anxietate. Nu acceptăm adevărul și suferim.”

Totul se schimbă, este regula de bază a Universului, dar dacă nu suntem conștienți de asta, orice schimbare ne aduce suferință.

Totuși, Suzuki spune că centrii creierului se află în permanență sub fluxul de energie. Realizând asta, furia, anxietatea și frica vor dispărea.

Iată un citat Budist, care să te ajute:

“Atunci când ești deschis schimbării, crești capacitatea de a înțelege mai bine iubirea și astfel îți poți deschide mintea, ochii și sufletul către nou. Să nu cazi în prejudiciul entuziasmului de moment. Totul se schimbă…”

3) Concentrează-te pe simțuri!

O altă strategie, care să îndepărteze anxietatea din viața ta, este aceea de a pune accentul pe ceea ce simți și de a te pune pe tine pe primul loc. Cel mai important simț este respirația sau mirosul.

Neurologii au descoperit că oamenii au două tipuri diferite de conexiuni neurologice, în ceea ce privește conexiunea cu lumea exterioară: conexiunea de bază și conexiunea directă.

Conexiunea de bază este activă atunci când ne pierdem în gânduri.

Totuși, atunci când această conexiune este activă, nu gândești intenționat trecutul și resimți emoții necontrolate.

De exemplu, dacă ești la duș, simți pur și simplu căldura apei.

Elementul interesant este că ambele conexiuni se corelează și astfel îți poți controla emoțiile și simțirile.

Acum înțelegi de ce este atât de importantă meditarea și controlul respirației? În timpul ședinței de meditării, simțurile devin mai active și astfel le poți controla. Deci, meditarea te poate ajuta să scapi de anxietate.

sursa secretele.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved