Fri, Apr 21st, 2017

Alimente care contribuie la sanatatea si aspectul unghiilor

Aspectul unghiilor tale nu depinde numai de manichiurista, de produsele pe care le folosesti pentru tratament sau de factori genetici. Hrana de zi cu zi influenteaza si felul in care ele cresc: o dieta care asigura necesarul de nutrienti te ajuta sa ai unghii frumoase, cu un luciu sanatos, rezistente si tari.

Iata cateva alimente care contribuie la sanatatea unghiilor tale:

Lintea

Daca ai unghiile subtiri, cu suprafata neregulata, e posibil sa ai o deficienta de acid folic. Lintea contine acest acid din belsug si prin asta contribuie la mentinerea unor unghii puternice si rezistente.

Carnea de pui

Keratina e cea mai importanta substanta din care sunt facute unghiile. Pentru ca aceasta sa existe, organismul are nevoie de proteine, iar carnea de pui este o bogata sursa de proteine.

Ouale

Biotina si proteinele fac parte din componenta oualelor si deasemenea contribuie la dezvoltarea keratinei, care e continuta in procent de 90% in unghii si par. Oamenii carora li se rup unghiile usor primesc adesea de la specialisti prescriptie de suplimente care contin biotina. Pentru unghii casante ar trebuie consumata zilnic o doza de 2,5 miligrame.

Fasolea verde – pastai

Plina de nutrienti, fasolea verde aduce multe beneficii consumatorilor, iar printre acestea se numara si stimularea cresterii unghiilor si intarirea acestora. Putini stiu ca fasolea contine Omega-3, dar si vitamina K, vitamina C si complexul de B-uri, precum si beta-caroten.

Uleiul de cocos

Uleiul de cocos contine vitaminele A, D, E si K, toate benefice pentru intarirea unghiilor. Il poti folosi pentru dresingurile salatelor, pentru a prepara peste, pui, curcan sau diverse alte surse de proteine la care vei avea ca bonus adaosul de vitamine. O lingurita de ulei de cocos e foarte potrivita si ca adaos in smoothieuri.

Nucile

Ajuta la prevenirea ruperii unghiilor, ajutandu-le sa ramana tari si rezistente prin continutul de Omega-3. Poti arunca o mana de nuci peste aproape orice fel de salata, le poti consuma cu iaurt dimineata sau, de ce nu, pe post de gustare intre mese.

Sursa doc.ro, foto: Shutterstock

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved