Thu, Jan 12th, 2017

Ce este autohipnoza si cum o poti folosi ca sa-ti atingi obiectivele

 
 

Autohipnoza inseamna sa iti induci singura hipnoza. Pe multi ii ajuta. O poti experimenta si acasa, daca esti obisnuita sa meditezi sau daca ai mai facut hipnoterapie. Atentie, insa, aceasta practica nu se potriveste oricui!

Autohipnoza este, ca si hipnoza, un instrument terapeutic ce poate ajuta oamenii sa depaseasca multe dintre problemele lor psihologice, emotionale si chiar fizice, noteaza Hypnosisandhealing.co.uk. Hipnoza nu inseamna spalarea creierului sau pierderea cunostintei si nici nu este ceva mistic.

Cand se afla sub hipnoza si, deci si sub autohipnoza, o persoana este constienta si intr-o stare de siguranta. De asemenea, este capabila sa iasa de sub hipnoza cand doreste.

Starea in care te induce hipnoza poate fi descrisa ca o stare de concentrare ridicata si o mare deschidere catre sugestii. Cand hipnoza este indusa de catre un terapeut, ea se numeste hetero hipnoza sau hipnoterapie. Cand este autoindusa, ea se numeste autohipnoza.

Cum poate autohipnoza sa te ajute sa iti atingi obiectivele

Cu mentiunea ca acest articol este doar unul informativ, nu un inlocuitor al unui consult sau tratament realizat de un specialist, afla ca autohipnoza e folosita deseori pentru a schimba comportamente, emotii si atitudini. Autohipnoza poate creste increderea de sine si te poate ajuta sa dobandesti noi abilitati. De asemenea, poate diminua stresul si anxietatea, te poate ajuta sa te lasi de fumat sau sa mananci mai putin.

Sportivii isi pot imbunatati performantele prin autohipnoza, iar persoanele care sufera de unele tipuri de durere fizica o pot gasi de ajutor. Totusi, in acest caz, hipnoza si autohipnoza ar trebui folosite numai dupa stabilirea unui diagnostic si sub indrumarea unui medic sau terapeut specializat.

O tehnica simpla de autohipnoza

Daca esti familiarizata cu hipnoza la terapeut, poti incerca si acasa o tehnica simpla, dar eficienta, de autohipnoza. Mergi intr-o camera in care nimic nu iti poate distrage atentia. Te vei concentra numai asupra obiectivului tau, nimic altceva.

1. Asaza-te intr-un scaun confortabil, fara sa tii picioarele incrucisate, ci unul langa altul. Nu manca mult inainte, ca sa nu te simti balonata. Poarta haine comode si scoate-ti incaltarile. Nu tine mainile incrucisate!

2. Uita-te la tavan si respira adanc. Fara sa iti dai capul pe spate, fixeaza un punct mai indepartat din tavan. In timp ce te uiti in acel punct fix, inspira, tine aerul in piept cateva secnde, apoi expira. Repeta-ti in gand: “Ochii mei sunt obositi si grei si acum vreau sa dorm”. Repeta-ti acelasi lucru, in timp ce inspiri, tii aerul in tine si apoi expiri de cateva ori. Lasa-ti ochii sa se inchida si relaxeaza-te. E important sa fii convingatoare.

3. Lasa-ti corpul sa se relaxeze

Permite-i corpului tau sa devina lenes si lipsit de vlaga, ca o papusa de carpa. Apoi, incet si intentionat, numara de la cinci inapoi la zero. Spune-ti, in sinea ta, ca, cu fiecare numar, vei deveni tot mai relaxata. Ramai in starea de relaxare cateva minute, in timp ce te concentrezi doar pe respiratie. Observa cum se ridica si coboara diafragma. Constientizeaza cat de relaxat e corpul tau.

4. Cand esti pregatita, revino la starea de vigilenta numarand de la unu la cinci. Trebuie sa numeri intr-un ritm accelerat. Spune-ti ca vei deveni constienta de tot ce te inconjoara si, cand ajungi la cinci, deschide ochii si intinde-ti mainile si picioarele.

Dupa ce vei repeta aceasta tehnica de trei-patru ori, vei vedea ca vei deveni din ce in ce mai relaxata. Atitudinea pe care o ai in ceea ce priveste autohipnoza determina usurinta cu care o poti invata.

sursa: www.andreearaicu.ro, FOTO: Guliver

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved