Mon, Jan 8th, 2018

Ce riști dacă ai un stil de viață PREA sănătos

Da, poți avea probleme de sănătate și din cauza fructelor, apei sau joggingului.

Abuzul de fructe poate conduce la diabet

Sigur că fructele sunt recomandate pentru consum zilnic. Te încarcă cu diverse vitamine, minerale și antioxidanți, fiind esențiale pentru un stil de viață sănătos. Câtă vreme nu abuzezi de ele, cel puțin.

Dieteticiana Brigitte Zeitlin avertizează că un consum exagerat de fructe poate conduce chiar la diabet: „Ficatul transformă orice exces de zahăr în triglieride, care sunt depozitate în țesut adipos prin întreg corpul. Cu cât mănânci mai mult zahăr, cu atât depozitezi mai multă grăsime. Prea mult zahăr, chiar și provenit din fructoză, poate conduce la o acumulare a grăsimii viscerale (depusă pe organele interne), care a fost asociată cu diabetul de tip 2”.

Prea mulți morcovi te fac protocaliu

Probabil că ai mai auzit de chestia asta prin „House M.D.” sau alte seriale, dar e pe bune? Da, chiar este. Morcovii dau pe-afară de beta-caroten, un pigment natural mulțumită căruia au culoarea asta atrăgătoare. Dacă mănânci prea mulți, excesul de beta-caroten e absorbit în sânge și se depune temporar sub piele. Poți ajunge să arăți ca Donald Trump, ceea ce nimeni nu-și dorește. Dacă ajungi în situația asta, se spune că suferi de carotenemie. Nu-ți face griji – e complet inofensivă și trece de la sine. Cu timpul.

Același lucru se poate întâmpla dacă abuzezi de dovelci sau cartofi dulci, și ei fiind bogați în beta-caroten.

Hidratarea excesivă se manifestă ca deshidratarea

Știi din reclamele alea enervante că un stil de viață sănătos presupune să bei măcar doi litri de lichide pe zi. E bullshit, pentru că volumul necesar depinde de organismul fiecăruia, dar nu asta-i ideea. Vreau să aflăm ce se întâmplă dacă pici în extrema cealaltă și bei PREA MULTĂ apă.

Suprahidratarea, sau hiponatremia, e atunci când bei mai multă apă decât pot rinichii să proceseze. Paradoxal, simptomele sunt cam aceleași ca în cazul deshidratării: dureri de cap, amețeală, oboseală. Asta se întâmplă pentru că scade drastic nivelul de sodiu din sânge, iar ăsta e important pentru buna funcționare a nervilor și a mușchilor, plus pentru menținerea echilibrului electroliților.

Prea mult alergat dăunează inimii

Joggingul zilnic îți pune sângele în mișcare, ceea ce oxigenează țesuturile întregului corp și încetinește îmbătrânirea într-o oarecare măsură. În plus, alergatul zilnic reduce nivelul de stres, sporește producția de endorfine și îmbunătățește circulația cerebrală (adică ți-e mai ușor să te concentrezi și să reții diverse chestii).

Totuși, dacă alergi prea mult, riști să pici în extrema nesănătoasă. Nu mă refer la clasica febră musculară, ci la probleme de sănătate mai grave. Un studiu publicat în jurnalul științific „Heart” a descoperitmaratoniștii „cronici” au depuneri mai mari de placă pe arterele coronare decât indivizii sedentari. Asta înseamnă că arterele se înfundă pe alocuri, sângele nu mai circulă cum trebuie și apare riscul infarctului miocardic.

Dar ce înseamnă să alergi prea mult? Conform jurnalului Medicine & Science in Sports & Exercise, idealul este de 8–30 km pe săptămână, cu o viteză de 9-11 km/oră. Evident, distanța asta nu trebuie parcursă dintr-un foc, ci împărțită în 3-4 ședințe de-a lungul unei săptămâni. Cu cât depășești mai mult valorile astea, cu atât te apropii de probleme cu inima.

De ce? Pentru că, în timpul antrenamentului fizic, corpul arde grăsimile pentru a le transforma în „combustibil”. Procesul ăsta eliberează în organism așa-numiții radicali liberi, substanțe chimice instabile care – în cazuri extreme – pot conduce la apariția cancerului sau a bolilor cardiovasculare.

Sigur că trebuie în continuare să consumi lichide, să mănânci fructe și să faci mișcare. Doar să nu te forțezi în niciunul dintre cazuri. Echilibru-n toate, corect?

sursa noizz.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved