Wed, Dec 6th, 2017

Ce sa mananci inainte de sport si cand este momentul potrivit

Cand vine vorba de antrenamentul perfect si de silueta ideala, stii ce sa mananci inainte de sport? Si stii la ce interval inainte de a merge la sala trebuie sa mananci?

Daca mananci inainte de sport cu putin timp, te vei simti inconfortabil. La fel de bine, daca ajungi la sala flamanda nu este solutie.

Ca sa maximizezi potentialul antrenamentului, specialistii Pop Sugar au stat de vorba cu nutritionistii pentru a afla ce si cand trebuie sa mananci inainte de sport!

Pe parcursul intregii zile

Ai nevoie sa te hidratezi bine inainte, in timpul si dupa sport. Asa ca, pana sa vezi ce mananci inainte de sport, atentie sa nu mergi la sala dezhidratata! Daca nu bei apa, rata metabolica scade.

Cu doua-trei ore inainte de a merge la sala, ai nevoie de acesti nutrienti

Daca ai in plan o masa cu 2-3 ore inainte de a face sport, specialistii sugereaza sa mananci carbohidrati, proteine si grasimi, pana la 300-400 de calorii maximum.

Ai nevoie de proteine salbe, legume, hummus sau fructe si nuci alaturi de iaurt. Evita mancarurile grase, dar si leguminoasele de tip fasole sau broccoli, intrucat cauzeaza disconfort abdominal si balonare.

Trebuie sa mananci inainte de sport chiar si cu o ora mai devreme

Pe masura ce te apropii de ora de fitness, trebuie sa te concentrezi pe a avea un aport proteic sanatos. Dieteticienii sugereaza sa mananci cereale cu lapte degresat si sa consumi maximum 200 de calorii.

Acest mix de proteine si carbohidrati te va ajuta sa iti potolesti foamea, este satios si reduce durerile musculare.

Cu pana la 30 de minute inainte de antrenament

Daca ai la dispozitie doar 15 sau 30 de minute inainte de sala, alege un snack mic si usor de digerat. Ai nevoie sa mananci inainte de sport pana la 25 grame de carbohidrati, precum o banana mica, o lingurita de stafide, o portie mica de sos de mere sau cateva saratele.

Imediat inainte de sala, ai nevoie de un boost de energie

Sa nu sari peste acest pas, pentru ca te va ajuta sa faci un antrenament viguros. Ce mananci inainte de sport, exact inainte? Maximum 15 grame de carbohidrati, spun specialistii citati de Pop Sugar.

Poate fi vorba de jeleuri sau o felie de paine alba. Cheia este sa alegi carbohidrati de acest gen, intrucat nu vor cauza disconfort pe parcursul antrenamentelor.

Snack sanatos post-antrenament

Cu pana la 30 de minute dupa ce ai terminat sesiunea de sport, mananca un mix de iaurt cu carbohidrati si proteine. Asta te va ajuta sa reduci durerile articulare si musculare si, intrucat rata metabolica este crescuta dupa sala, acest snak iti da combustibil sa te refaci.

Poti incerca lapte cu ciocolata sau iaurt ori chiar un baton proteic, daca ai facut sport intensiv. Pot incerca branza de vaci cu o banana sau ananas.

sursa www.andreearaicu.ro Foto: Gulliver

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved