Ceea ce mananci iti afecteaza nu numai sanatatea digestiva, ci si puterea creierului – gândul
Mon, Oct 29th, 2018

Ceea ce mananci iti afecteaza nu numai sanatatea digestiva, ci si puterea creierului

Relatia dintre creier si hrana este asemanatoare celei dintre motor si combustibil. Creierul tau este de fapt un motor care continua sa functioneze 24 de ore din 24, avand grija in tot acest timp de miscarea, de gandurile si de simturile tale. Pentru a sustine functionarea pe termen lung, in loc de combustibil premium, cum ar fi alimentele procesate si rafinate, care pot provoca inflamatii si iti pot afecta functiile cognitive, ai nevoie de combustibil care contine substante nutritive bune pentru creierul tau.

Acestea sunt numai cateva dintre alimentele care nu ar trebui sa lipseasca din dieta ta pentru un creier sanatos:

#1. Avocado

Unii oameni evita avocado din cauza continutului ridicat de grasimi, dar ele sunt extraordinar de benefice pentru creier. Avocado este plin de acid folic, dar si de vitamina K, care ajuta la imbunatatirea functiei cognitive si la prevenirea formarii cheagurilor de sange in creier.

#2. Ulei de cocos

Uleiul de cocos este cunoscut pentru numeroasele sale beneficii, inclusiv pentru cresterea puterii creierului. Acest lucru se datoreaza faptului ca uleiul de nuca de cocos poate spori capacitatea neuronilor din creier in timp ce incetineste productia de radicali liberi care pot dauna creierului. Ele contin, de asemenea, grasimi saturate si antioxidanti, care este un element esential pentru functia creierului.

#3. Afine

Afinele sunt cunoscute ca fiind super-alimente, deci nu ar trebui sa fie o surpriza faptul ca ele pot avea un efect pozitiv asupra creierului tau. Afinele sunt unele dintre cele mai bogate in antioxidanti, contin vitamina K, vitamina C, fibre si acid galic, care protejeaza creierul de degenerare si stres, contribuind in acelasi timp la imbunatatirea memoriei.

#4. Ciocolata neagra

Ciocolata neagra este buna pentru organism si creier in cantitati mici. Acest lucru se datoreaza faptului ca este plina de flavonoli care au proprietati antiinflamatorii si antioxidante. Ciocolata neagra poate, de asemenea, reduce tensiunea arteriala si contribuie la imbunatatirea fluxului de sange catre creier.

#5. Frunze verzi

Legumele cu frunze verzi, cum ar fi spanacul, kale, salata romana si chardul elvetian sunt minunate pentru creierul tau; cercetarile recente au constatat ca pot contribui chiar si la reducerea sanselor de a suferi de dementa.

Cercetatorii au studiat obiceiurile alimentare si abilitatile mentale ale aproape 1000 de adulti pe o perioada de cinci ani. Cercetatorii au descoperit ca adultii care au mancat legume cu frunze verzi, cel putin o data pe zi, au prezentat o deteriorare mentala mai lenta in comparatii cu adultii care nu au consumat legume. Acest lucru a fost adevarat chiar si atunci cand cercetatorii au luat in considerare factori precum varsta si istoria familiala a dementei.

#6. Somon salbatic

Somonul salbatic este o sursa excelenta de omega3 DHA, care ajuta la cresterea puterii creierului. DHA este un ulei important care va ajuta sa va mentineti sanatatea celulelor creierului – chiar ajuta la cresterea celulelor creierului. Acest lucru poate contribui la reducerea riscului de boala Alzheimer.

#7. Ulei de masline extravirgin

Uleiul de masline extravirgin poate ajuta la cresterea puterii creierului deoarece contine antioxidanti cunoscuti sub denumirea de polifenoli. Polifenolii ajuta la imbunatatirea invatarii si memoriei si poate inversa efectele varstei si bolii. Uleiul de masline extravirgin, de asemenea, lupta impotriva proteinelor care cauzeaza boala Alzheimer.

#8. Turmeric

Turmericul poate ajuta la reducerea inflamatiei din creier si studiile recente au sugerat chiar ca acesta poate fi utilizat pentru a trata Alzheimer. Turmericul a fost folosit de mii de ani in lupta impotriva degenerarii creierului. Cercetatorii au gasit texte vedice care dateaza  de peste 3000 de ani care raporteaza faptul ca turmericul poate stimula puterea creierului.

Sursa e-dimineata.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
All Rights Reserved