Mon, Dec 29th, 2014

Cele mai bune condimente pentru sănătatea ta

femeie-condimente-680x420

Când te simți rău, cel mai bine este să ceri ajutorul medicului, dar dacă ai probleme ușoare, precum o indigestie ori o răceală, te poți opri la raftul de condimente. Vezi care sunt cele mai bune pentru sănătatea ta.

Ghimbirul poate fi folosit atât proaspăt, cât și uscat, fiind eficient pentru eliminarea senzației de greață și tratarea indigestiei. În plus, calmează sistemul respirator atunci când te paște o răceală ori simți că te doare gâtul.

Cum poți folosi ghimbirul

Dacă ai ghimbir proaspăt, amestecă-l cu zeamă de lămâie și un praf de sare, iar băutura consum-o înainte sau după masă. Este un digestiv perfect, pe care îl poți consuma și în perioada Sărbătorilor.

Dacă îți plac ceaiurile, taie 1-2 cm din rădăcina de ghimbir, la două căni de apă. Fierbe compoziția între 5 și 10 minute și lasă-l să se răcească. Bea-l cu câteva picături de zeamă de lămâie și miere de albine.

Scorțișoara

Scorțișoara este delicioasă în deserturi, dar are numeroase beneficii și pentru sănătate. Ajută la eliminarea gazelor și a indigestiei, este eficientă în controlul greutății, scade colesterolul și întărește sistemul imunitar. În plus, calmează crampele din timpul menstruației.

Cum folosești scorțișoara

Poți consuma scorțișoara sub formă de ceai. Adauă o linguriță jumate de praf de scorțișoară și las-o la infuzat timp de 10 minute. După ce se răcește la temperatura camerei, îl poți îndulci cu o linguriță de miere.

Dacă îți place gustul, poți adăuga un praf de scorțișoară peste orice fel de mâncare.

Turmericul

Turmericul este unul dintre cele mai sănătoase condimente: sprijină sistemul imunitar și digestiv, protejează ficatul, inima și sistemul circulator, articulațiile și sistemul nervos. În plus, cercetările au arătat că turmericul este benefic și pentru prevenirea unor boli precum Alzheimer, cancer, osteorartrită și boli cardiace.

Cum să folosești turmericul

Turmericul poate fi adăugat în mâncare, în special când gătești legume ori quinoa. Poți face o pastă de turmeric, pentru a scăpa de acnee sau de dureri articulare. Pur și simplu amesteci pudra de turmeric cu apă la temperatura camerei și gata. Poți consuma turmericul și sub formă de ceai. Adaugă o lingură din acest condument la o cană jumate de apă și fierbe-l pentru 10 minute. După ce s-a răcit, adaugă o lingură de miere. Ceaiul de turmeric ajută la digestie.

Feniculul

Feniculul nu este doar foarte aromat, ci este plin de antioxidanți și are numeroase beneficii anti-inflamatorii. Toată planta poate fi consumată, dar semințele de fenicul sunt folosite în special pentru a ajuta digestia, reduce flatulența și menține sănătatea tractului urinar. În plus, studiile au arătat că feniculul are proprietăți anti-cancerigene.

Cum să folosești feniculul

Îl poți aduăga la gătit ori îl poți consuma sub formă de ceai. Ceaiul de fenicul are proprietăți anti-inflamatorii.

sursa: www.unica.ro/Consuela Stratulat

Displaying 1 Comments
Have Your Say

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved