Thu, Feb 16th, 2017

Cu ce să înlocuieşti pâinea? 5 alternative

 
 

Când consumi multe produse pe bază de făină albă rafinată, sănătatea şi silueta ta vor avea de suferit. Nici cu digestia nu vei sta foarte bine!

Pâinea albă este consumată în cantităţi exagerate, iar acest lucru are un efect negativ asupra sănătăţii. În primul rând, făina albă rafinată care sta la baza pâinii nu aduce nicio substanţă nutritivă, ba mai mult favorizează apariţia diverticulilor, adică nişte buzunăraşe în colon unde se reţin o parte din substanţele nedigerate. Acest lucru poate să provoace tulburări în orice parte a organismului, iar dacă ai constatat că suferi de probleme intestinale este foarte posibil ca făina albă şi consumul exagerat de pâine albă să fie de vină.

Cele mai bune soluţii ca să înlocuieşti pâinea

1. Dacă îţi plac lipiile iată o alternativă pentru a face wrap-uri delicioase fără făină albă:

  • foloseşte frunze de salată, varză, salată chinezească pentru a înveli ingredientele pe care vrei să le foloseşti.
  • poţi să faci lipii din făină de porumb sau din făină integrală.

2. Dacă-ţi plac sandvişurile în chiflă iată cu ce o poţi înlocui:

  • două ciuperci mai mari, făcute puţin pe grill
  • cu felii de roşii pe post de chiflă.

3. Dacă-ţi plac sandvişurile cu felii de pâine iată cu ce le poţi înlocui:

  • cu jumătăţi de castravete, curăţate de sâmburi.
  • cu felii de ardei roşu.
  • cu felii de vânătă făcute pe grătar.
  • cu felii de dovlecel făcute pe grătar.

Toate aceste ingrediente le poţi folosi la fel ca pâinea şi să pui între ele şuncă, piept de pui, cremă de brânză, carne tocată, fasole boabe şi orice alte ingrediente preferi.

4. Dacă îţi place să mănânci multă pâine cu diverse mâncăruri gătite o poţi înlocui cu succes cu:

  • quinoa fiartă
  • mei fiert
  • orez, de preferat integral fiert
  • hrişcă fiartă
  • orz fiert.

5. Reţetă de pâine sănătoasă: fără făină şi fără drojdie – My New Roots

Ingrediente

  • – 1 cană cu seminţe crude de floarea-soarelui
  • – 1/2 cană cu seminţe de in
  • – 1/2 cană cu nuci (de care preferi)
  • – o cană şi jumătate cu fulgi de ovăz
  • – 2 linguri cu seminţe chia
  • – 4 linguri cu tărâţe de psyllium
  • – 1 linguriţă cu sare de mare
  • – 1 linguriţă cu miere (opţional)
  • – 3 linguri cu ulei de măsline extravirgin
  • – o cană şi jumătate de apă călduţă.

Am pus toate ingredientele uscate într-un castron mare, după care am turnat uleiul şi câte puţin din apa călduţă până s-a omogenizat tot. Am tapetat tava pentru cozonac cu o foaie de copt, am turnat compoziţia şi am nivelat-o cu o lingură. Se lasă să stea la temperatura camerei 2 ore sau peste noapte/zi. Abia apoi se introduce în cuptorul încălzit 20 de minute, după care se scoate din tavă şi se pune cu faţa în jos direct pe grilajul de la cuptor, lăsându-se la copt încă aproximativ 30 de minute. Nu se feliază înainte de a fi răcită complet şi se păstrează la frigider într-un recipient închis.

sursa: www.eva.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved