Tue, Jul 11th, 2017

Cum să iți remineralizezi dinții și să îți întărești smalțul dentar!

Unele afectiuni, printre care si boala celiaca, pot afecta sanatatea danturii. Atunci cand te confrunti cu aceasta boala, ori cu intoleranta la alimente, sau alte tulburari care afecteaza absorbtia nutrientilor, cresc exponential riscurile demineralizarii smaltului dentar. Sistemul digestiv nu mai poate elibera in organism mineralele esentiale atunci cand corpul are nevoie de ele.

Smaltul dintilor este alcatuit in proportie de 96% din minerale, si reprezinta cea mai dura structura a corpului. Vestea proasta este ca smaltul se si erodeaza cu usurinta in preajma acizilor din cavitatea bucala si ca urmare a dietelor sarace in nutrienti. Cei mai de temut inamici ai smaltului dintilor sunt alimentele si bauturile acide. Obiceiurile de zi cu zi pot dizolva incet unele dintre mineralele continute de smalt.

Incearca sa eviti aceste alimente:

• Sucurile carbogazoase si bauturile racoritoare, deoarece contin zahar si acid fosforic

• Alimentele procesate

• Uleiurile hidrogenate si margarina

• Bomboanele

• Cafeaua

• Laptele pasteurizat

• Indulcitorii artificiali

• Painea si cerealele

Din fericire, exista unele masuri pe care le poti pune in aplicare pentru a remineraliza dintii si a intari smaltul dentar.

1. Clatirea gurii cu ulei de cocos incurajeaza productia de saliva, mentinand gura bine umezita. De asemenea, procedeul elimina bacteriile dentare toxice si stimuleaza glandele salivare. Saliva protejeaza dintii si ajuta in procesul de remineralizare.

2. Asigura-i corpului un aport adecvat de vitamina D, deoarece aceasta echilibreaza raportul dintre calciu si fosfor, sprijinind astfel mineralizarea. Surse bune de vitamina D sunt galbenusul de ou, uleiul de ficat de cod fermentat pur, uleiul de krill, somon, si alte specii de peste gras.

3. Este important sa introduci in regimul alimentar vitamina K2, deoarece sprijina regenerarea si cresterea masei osoase, precum si absorbtia de minerale. Poate fi obtinuta din alimente precum uleiul de unt imbogatit cu vitamine (unt clarifiat), maduva, galbenus de ou, pate de ficat de pasare, si branzeturi tari.

4. O alta vitamina importanta este vitamina C, care mentine gingiile sanatoase. Surse bogate sunt fructele papaya, ardeiul gras, capsunile, broccoli, ananasul, varza de Bruxelles, portocalele, kiwi, si varza.

5. Prepara-ti din cand in cand supa de oase, deoarece este sanatoasa si bogata in calciu, gelatina, si minerale, care sunt usor de absorbit de catre organism. Supa de oase este excelenta pentru dezvoltarea oaselor si remineralizarea si intarirea smaltului dentar.

6. Evita sarea de masa si foloseste in schimb sare de Himalaya, intrucat contine multe minerale importante pentru sanatatea oaselor si a smaltului dentar.

7. Mananca multe capsuni, intrucat acestea contin vitamina C si antioxidanti. In plus, datorita acidului malic continut, aceste fructe actioneaza precum un exfoliant natural, indepartand tartrul si contribuind la inalbirea dintilor.

8. Alimentele fermentate traditionale sunt bogate in probiotice naturale si sunt excelente pentru echilibrarea populatiilor de bacterii benefice din gura. Varza de casa, chefirul, muraturile, si boabele de soia fermentate sunt surse bune de probiotice naturale.

sursa: sanatatea.org

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved