De ce e mai sănătos să folosești untura la prăjit în locul uleiului? – gândul
Wed, Jan 3rd, 2018

De ce e mai sănătos să folosești untura la prăjit în locul uleiului?

Mâncarea prăjită în untură e mai sănătoasă pentru că uleiurile vegetale elimină substanțe toxice care pot cauza cancer, boli de inimă și chiar demență, potrivit unui nou studiu.

Uleiurile bogate în grăsimi polinesaturate, precum cel de floarea-soarelui și cel de porumb elimină o cantitate mare de aldehide, niște substanțe toxice ”învinovățite” de apariția mai multor boli.

Cu toate că uleiul de măsline e mai sănătos decât alte uleiuri vegetale, tot untul și untura sunt mai sănătoase.
Descoperirile se bazează pe 20 de ani de cercetări, chiar dacă experții în sănătate ne sfătuiesc să evităm grăsimile saturate și să le folosim pe cele nesaturate.

Profesor ul Martin Grootveld de la Universitatea De Montfort a descoperit că dacă gătești pește cu ulei de porumb sau de floarea-soarelui, sunt eliberate de 200 de ori mai multe aldehide toxice decât limita zilnică admisă.

Prof. Grootveld susține că toate uleiurile vegetale produc aceleași reacții chimice la temperaturi înalte, cele bogate în grăsimi polinesaturate o cantitate mare de substanțe toxice, cele bogate în grăsimi mononesaturate mai puține, iar grăsimile saturate cele mai puține.

”În primul rând, ar trebui să evităm pe cât posibil prăjelile. Din păcate, multora dintre noi ne plac la nebunie cartofii prăjiți, așa că cel mai bine e să folosim untură sau unt la preparare”, a adăugat profesorul.

Care sunt cele mai sănătoase uleiuri pentru salată

Uleiul de soia este ideal ca bază pentru marinate şi vinegrete, deoarece acesta suportă destul de greu căldura. Unul dintre principalele beneficii ale acestui ulei îl reprezintă nivelul scăzut de acizi graşi saturaţi, fapt ce duce la scăderea colesterolului din sânge.

Uleiul de porumb este cel mai indicat pentru salate. Acesta oferă un gust aparte şi este foarte sănătos. În plus, nu conţine colesterol şi sodiu. Uleiul de porumb conţine vitaminele din gru­pa B, C, D, E, caroten, fosfatide şi micro­elemente precum fier, mangan, cupru, crom şi aluminiu. Acest ulei are un conţinut sporit de vitamina E, de două ori mai mult decât uleiul tradiţional de floarea-soarelui. De asemenea, conţinutul bogat de acizi graşi nesaturaţi din acest ulei duce la mărirea rezistenţei organismului la bolile infecţioase şi favorizează eliminarea din organism a excesului de colesterol.

Uleiul din sâmburi de struguri con­sumat zilnic previne apariţia dilataţiilor venoase anormale şi, mai mult, poate micşora venele varicoase. Acesta se foloseşte doar în salate de crudităţi.

Surse: www.doctorulzilei.ro www.gandul.info www.andreilaslau.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved