E gratis, ușor și fără mare efort: 10 Motive de ce trebuie să mergi mai mult pe jos! – gândul
Thu, Jul 12th, 2018

E gratis, ușor și fără mare efort: 10 Motive de ce trebuie să mergi mai mult pe jos!

Ai auzit vreodată afirmația lui Hipocrate: ,,Mersul pe jos este cel mai bun medicament pentru om”?

Cu siguranță este! Mai mult decât atât, mersul pe jos în combinație cu un somn bun și liniștit și cu o dietă sănătoasă te poate ajuta să eviți vizitele la medic în general. Cel puțin 15-30 de minute de mers pe jos în fiecare zi îți poate îmbunătăți esențial nu doar înfățișarea, dar și sănătatea.

Practicând mersul pe jos aduci beneficii întregului organism, mai ales că este gratis, ușor și nu solicită prea mare efort. Iată câteva beneficii, pe care le poți obține plimbându-te pe jos în fiecare zi.

10.Schimbări benefice în creier

Cercetările arată că exercițiile aerobice ușoare, cum ar fi mersul pe jos, previn demența precoce, reduc riscul afecțiunii de tip Alzheimer și îmbunătățesc starea sănătății mintale. Înafară de asta, mersul reduce stresul și menține în organism un nivel înalt de endorfine.

9.Îmbunătățirea vederii

Chiar dacă ți-ar putea părea că ochii sunt ultimul organ care are legătură cu picioarele, mersul pe jos într-adevăr influențează benefic sănătatea lor. Acesta poate ajuta la combaterea glaucomului prin ameliorarea presiunii oculare.

8.Prevenirea bolilor de inimă

Conform American Heart Association, mersul nu este mai puțin eficient decât alergatul, atunci când vine vorba de prevenirea bolilor cardio-vasculare sau a accidentelor vascular-cerebrale. Această activitate ajută să eviți problemele de inimă, micșorând tensiunea arterială și nivelul colesterolului și îmbunătățind circulația sângelui.

7.Creșterea volumului pulmonar

Mersul este un exercițiu aerobic care mărește fluxul de oxigen în sânge și ajută la antrenarea plămânilor, dar și la eliminarea toxinelor. Datorită respirației mai bune și mai adânci pot fi ușurate unele simptome ce țin de bolile pulmonare.

6.Efecte benefice asupra pancreasului

E greu de crezut, însă mersul pe jos poate fi un remediu mai bun în prevenirea diabetului decât alergatul. Într-un experiment care a durat 6 luni, un grup de oameni care practicau mersul pe jos zilnic au dat dovadă de o îmbunătățire a toleranței la glucoză (adică cât de bine este absorbit zahărul din sânge de către celule) de aproape 6 ori mai mare, decât grupul de ,,alergători”.

5.Digestie mai bună

30 de minute de mers pe jos în fiecare zi nu doar pot reduce pe viitor riscul de îmbolnăvire de cancer de colon, dar și au capacitatea de a îmbunătăți digestia și previne constipația.

4.Mușchi tonifiați

Tonusul muscular și pierderea greutății sunt alte rezultate aduse de mersul pe jos. Practica de a merge 10 000 de pași pe zi poate fi considerată ca o sesiune de exerciții fizice la sală, mai ales dacă incluzi și ridicarea scărilor în antrenament.

3.Oase și articulații puternice

Mersul oferă mai multă mobilitate, ceea ce previne pierderea masei osoase și chiar reduce riscul de fracturi. Arthritis Foundation recomandă să mergi regulat pe jos cel puțin 30 de minute pe zi pentru a reduce durerea articulațiilor, rigiditatea și inflamația.

2.Ameliorarea durerilor de spate

Mersul pe jos poate deveni o scăpare pentru cei ce suferă de durere de spate după unele exerciții cu impact sporit. Această activitatea nu cauzează durere mai mare sau disconfort. Mersul contribuie la circulația sângelui prin structurile spinale și îmbunătățește postura și flexibilitatea, care este foarte importantă pentru o coloană vertebrală sănătoasă.

1.O minte mai calmă (dacă ar fi un organ)

Dacă mersul îmbunătățește starea pacienților care suferă de depresie majoră, imaginează-ți cât de ușor ne-ar putea ajuta să facem față senzațiilor de epuizare și nervozitate. O plimbare vioaie cu un prieten sau persoană dragă va înmulți efectele benefice și îmbucurătoare și îți va ridica dispoziția!

sursa eushtiu.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
All Rights Reserved