Eşti prost dispusă? Iată ce alimente şi obiceiuri alimentare sunt de vină! – gândul
Tue, Oct 22nd, 2013

Eşti prost dispusă? Iată ce alimente şi obiceiuri alimentare sunt de vină!

Dacă te simţi obosită, somnoroasă şi prost dispusă, este posibil ca alimentaţia să fie de vină. Anumite alimente şi obiceiuri alimentare îţi pot strica buna dispoziţie. Iată care sunt ele.

Mănânci mulţi carbohidraţi – dulciuri, pâine albă, cereale. Cu cât mănânci mai multe, cu atât te simţi mai obosită şi prost dispusă. În prima fază, dulciurile şi făinoasele îţi dau energie şi o stare de bine, dar glicemia care creşte brusc după ce consumi astfel de alimente, scade în scurt timp la fel de brusc, ceea ce înseamnă că eşti somnoroasă, obosită, prost dispusă şi nu te poţi concentra. Ca să-ţi revii, vei avea nevoie de o nouă doză de zahăr şi astfel intri într-un cerc vicios.

Sari peste micul dejun, iar la prânz mănânci eşti înfometată şi mănânci mult. Drept urmare, imediat după prânz nu îţi vei dori decât să dormi pentru că organismul va fi foarte ocupat cu digestia, creierul primind mai puţin oxigen şi mai puţini nutrienţi.

Nu mănânci destule grăsimi. Grăsimile sunt o sursă bună de energie, dacă ştii să le alegi cu grijă. Grăsimile vegetale – uleiuri, seminţe de in, alune, nuci, migdale – îţi dau o stare de energie care nu este urmată de somnolenţă şi, pe termen lung, te binedispun. Consumă-le în fiecare zi pentru a preveni depresia.

Consumi cofeină – cafea, cola. Cofeina te ajută să te trezeşti dimineaţa şi îţi dă un plus de energie oricând ai nevoie de ea. Dar efectul ei durează un număr de ore, în funcţie de cantitatea consumată, iar când trece ai o stare de somnolenţă şi proastă dispoziţie – acesta este sevrajul.

Consumi alcool. Că e la prânz într-o zi de weekend sau seara în restul zilelor, băuturile, fie ele şi slab alcoolizate, îţi dau o stare de „moleşeală” şi, desigur, te împiedică să te concentrezi. Iar dacă dormi te poţi trezi cu dureri de cap.

Cum să mănânci ca să fii mereu plină de energie

Caută să eviţi dulciurile şi făinoasele. Mănâncă mai multe proteine, legume şi doar câteva felii de pâine la fiecare masă. În loc de desert, consumă fructe. Astfel, nivelul glicemiei rămâne cât de cât constant şi eviţi acele momente când el scade brusc, dându-ţi starea neplăcută de somnolenţă.

Mânâncă puţin şi des. Asta înseamnă să nu sari peste nicio masă şi să mănânci exact atât cât îţi trebuie ca să dispară senzaţia de foame. Astfel nici glicemia nu creşte brusc şi nici digestia nu va fi atât de dificilă încât să te simţi somnoroasă.

Înlocuieşte cafeaua cu un suc de legume. Acesta îţi dă energie datorită vitaminelor, care, evident, nu dau dependenţă precum cofeina, deci nici vorbă de sevraj.

foto: Shutterstock
sursa: www.unica.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved