Mon, Nov 20th, 2017

Simptome ale blocajelor limfatice și 10 modalități de a curăța sistemul limfatic

Detoxifierea corectă și periodică este deosebit de importantă pentru sănătatea organelor și a întregului organism. Fiecare celulă a organismului este angrenată în procesul de eliminare a toxinelor, dar, uneori, intervin blocaje care împiedică eliminarea completă a toxinelor.

Sistemul limfatic joacă un rol deosebit de important în detoxifierea organismului. Din păcate, însă, este susceptibil la blocaje. Acest sistem corporal este alcătuit din ganglioni limfatici, glande limfatice, splină, amigdale și glanda timus, și este strâns interconectat cu sistemul circulator și sistemul imunitar.

Cele mai importante funcții fiziologice ale limfei sunt:

– De eliminare a lichidului interstițial din țesuturi – De absorbire și mobilizare a grăsimilor și acizilor grași din tractul gastro-intestinal – De purtare a globulelor albe din limfă către oase – De purtare a celulor conținătoare de antigeni către ganglionii limfatici

– Deficiențele nutrițională, alimentația bogată în produse procesate și sedentarismul afectează funcționarea sistemului limfatic.

Iată care sunt simptomele tipice ale insuficienței sistemului limfatic:

– Tulburări digestive – Dureri de cap frecvente – Infecții sinusale – Obezitate – Oboseală cronică – Artrită – Afecțiuni ale pielii

– Leziuni inexplicabile

Iată 10 sfaturi simple pentru stimularea sistemului limfatic:

1. Fii mai activ

Mișcarea este importantă pentru toate sistemele corporale. Exercițiile de cardio, chiar și de intensitate mică, pot face adevărate minuni cu privire la mobilizarea sistemului limfatic.

2. Tratamente alternative

Încearcă masajele de drenare a limfei. Acestea stimulează circulația limfei și drenează grăsimile, fluidele și toxinele din celule. O altă tehnică de tratament grozavă este acupunctura.

3. Dușuri alternative

Apa fierbinte dilatează vasele sanguine, iar apa rece le contractă. Prin acest mecanism, dușurile alternative produc un fel de „activitate de pompare” care mobilizează fluidele corporale. Totuși, această practică nu se recomandă femeilor gravide și pacienților cu boli cardiovasculare.

4. Perierea uscată a pielii

Folosind mișcări circulare, masează pielea corpului cu o perie obișnuită timp de cca. 10 minute. Această tehnică de masaj funcționează și mai bine în combinație cu dușurile alternative.

5. Bea mai multă apă

Tu bei suficientă apă? Medicii și nutriționiștii recomandă să bei zilnic cel puțin 1,5-2 litri de apă. Ai încercat vreodată apa cu lămâie? Are un gust grozav și un efect foarte benefic asupra organismului!

6. Nu purta haine strâmte

Hainele prea strâmte pot afecta circulația limfei și provoca blocaje, încurajând acumularea excesivă de toxine în organism.

7. Respiră corect

Știai că volumul limfei este de trei ori mai mare decât cel al sângelui? Și nu, nu există organe care să pompeze limfa prin organism. Respirația diafragmatică, ritmică, susține însă circulația limfei, așa că fă exerciții de respirație profundă ori de câte ori ai ocazia!

8. Consumă alimente ce sprijină circulația limfei

Iată cele mai benefice alimente în acest sens:

– Fructele cu conținut redus de zahăr – Semințele de in – Verdețurile – Avocadoul – Chia – Migdalele – Usturoiul – Afinele și merișoarele – Nucile

– Nucile braziliene

9. Alimente care favorizează blocajele limfatice

Evită pe cât posibil următoarele produse:

– Îndulcitorii artificiali – Produsele lactate – Alimentele procesate – Soia – Zahărul rafinat – Carnea de proveniență non-organică

– Sarea gemă de masă

10. Plante stimulatoare pentru sistemul limfatic

– Astragalus – Coriandru – Pătrunjel – Echinacea – Gențiana – Cârmâz (Phytolacca)

– Rădăcină de indigou sălbatic

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved