Thu, Oct 12th, 2017

Top 20 de alimente care au efect laxativ. Uită de medicamente, tratează-te natural!

Constipația nu trebuie să devină parte din viața ta, pentru că există câteva alimente care au efect laxativ și te pot scăpa de această problemă. Mai bine de un sfert dintre adulți se confruntă, la un moment dat, cu cel puțin un episod de constipație.

Laxativele înregistrează vânzări-record în America, chiar dacă acestea nu au întotdeauna efectul promis. Adesea, laxativele și supozitoarele înrăutățesc situația, în sensul că procesul de digestie nu mai funcționează decât în prezența acestor medicamente. Altfel spus, laxativele creează dependență, iar reacțiile adverse pot cuprinde crampe abdominale, deshidratare, amețeală, tensiunea arterială scăzută sau prezența sângelui în materiile fecale.

O metodă mult mai indicată de a scăpa de constipație este să incluzi în regim câteva alimente care au efect laxativ natural, fără a te pune în situația neplăcută de a o da în cealaltă extremă, diareea.

Citește în continuare care sunt alimentele indicate atunci când te confrunție cu constipația!

20 de alimente cu efect laxativ

Alimentele bogate în fibre, cum sunt fructele, legumele și fasolea, susțin buna funcționarea a digestiei. Pe lângă fibre, încearcă să consumi alimente bogate în enzime care stimulează digestia și ajută în procesul de detoxificare. Consumă pe cât posibil alimente organice, fără pesticide, de sezon și cât mai proaspete.

Lista de alimente cu efect laxativ prezentată mai jos îți va fi de ajutor data viitoare când te vei confrunta cu un episod de constipație:

  • prune proaspete și uscate – sunt bogate în antioxidanți, vitamina A, potasiu, fier și fibre, substanțe nutritive care asigură un tranzit intestinal normal și o curățare eficientă a colonului. Aceste fructe sunt considerate cele mai eficiente laxative naturale pentru copii, dar trebuie să ții cont că alimentele solide nu se introduc în alimentația bebelușilor mai mici de 4 luni. Poți încerca și sucul de prune, dar fără adaos de zahăr.
  • banane – sunt bogate în pectină, un tip de fibre solubile care normalizează funcția intestinală, potasiu, mineral care restabilește echilibrul electrolitic, și fructooligozaharide, un compus care stimulează producerea de bacterii benefice pentru intestin. Asigură-te numai că bananele sunt foarte coapte, pentru că cele coapte insuficient conțin mult amidon, substanță care poate favoriza constipația.
  • mere – bogate în pectină, aceste fructe sunt laxative naturale excelente, potrivite atât pentru adulți, cât și pentru copii.
  • fructe de pădure – au un gust delicios și sunt de mare ajutor în ameliorarea constipației, datorită conținutului crescut de fibre. Afinele, zmeura, murele, merișoarele, fructele goji sau de acai sunt indicate în curele de detoxificare a colonului, consumate atât proaspete, cât și sub formă de suc natural, doar cu puțin adaos de apă.
  • aloe vera – este unul dintre cele mai populare și vechi remedii împotriva constipației. Gelul de aloe este bogat în vitamine, minerale, aminoacizi, fitronutrienți și enzime benefice sistemului digestiv. Evită latexul extras din frunzele de aloe, pentru că pot favoriza apariția crampelor abdominale. Gelul de aloe, sucul natural sau suplimentele sunt cele mai indicate forme sub care poat fi consumată această plantă în scopul ameliorării constipației.
  • ghimbir – este un condiment indicat atât în procesul de slăbire, deoarece stimulează metabolismul, dar și în îndepărtarea simptomelor neplăcute ale constipației. Rădăcina picantă de ghimbir este cunoscută încă din Antichitate pentru efectele benefice asupra stomacului, motiv petnru care multe suplimente contra constipației conțin acest ingredient.
  • turmeric – curcumina din acest condiment ajută la ameliorarea simptomelor constipației și ale sindromului de intestin iritabil.
  • verdețuri – varza kale, spanacul, rucola, salata verde etc. au efect laxativ datorită conținutului bogat în fibre, calciu, acid folic, magneziu, vitaminele A, C și K, substanțe nutritive benefice pentru digestie și sănătate în general.
  • roșii – sunt bogate în fibre, vitaminele A, C și K și licopen, un antioxidant care scade riscul de cancer de colon și de prostată.
  • avocado – este bogat în folați, minerale, vitamine și 30% din necesarul zilnic de fibre, precum și în luteină, vitamina E, magneziu și grăsimi mononesaturate, care sporesc absorbția altor substanțe nutritive din alimentație.
  • ulei de cocos – în studiile realizate momentan doar pe animale de laborator, s-a constatat că uleiul de cocos poate proteja organismul de cancerul de colon, datorită efectului benefic pe care îl are asupra stomacului și tractului digestiv. Consumă doar ulei de cocos organic, care nu conține chimicale și aditivi.
  • legume feculente (fasole, mazăre, linte etc.) – ajută digestia, conțin multe fibre și au conținut redus de grăsimi și colesterol
  • semințe și nuci crude – semințele de in, de susan, de chia, de dovleac, floarea-soarelui, caju, migdalele, nucile, alunele de pădure sunt delicioase, dar și excelente ajutoare împotriva constipației, datorită fibrelor, vitaminelor, proteinelor și mineralelor conținute.
  • morcovi –  stimulează tractul intestinal, ca urmare a pectinei conținute. Încearcă pe cât posibil să îi mănânci cruzi, pentru a beneficia din plin de fibrele și substanțele nutritive conținute.
  • broccoli – stimulează procesul de eliminare a toxinelor. Sunt mai indicați germenii de broccoli, pentru că au un conținut mai ridicat de nutrienți decât leguma dezvoltată.
  • conopidă – favorizează producția de enzime din ficat care au rolul de a elimina toxinele din organism. Ai încercat conopida la cuptor?
  • varza murată – la fel ca alte legume crucifere, varza este un aliment cu efect detoxifiant, dar este bine să nu fie consumată în stare crudă, pentru că favorizează balonarea. Încearcă să mănânci mai des varză murată, care este bogată în probiotice, bacteriile „prietenoase” cu flora intestinală.
  • pepene roșu – acest fruct este excelent pentru ameliorarea simptomelor constipației, datorită  conținutului mare de apă (peste 92%), fibre, antioxidanți și vitaminele A, C și B6.
  • apa – lichidul vital, apa, este cea care ne potolește setea, dar poate menține în același timp sănătatea stomacului tău. Apa înmoaie materiile fecale, reglând astfel tranzitul intestinal. Este important să reții că băuturile carbogazoase, energizantele, băuturiel alcoolice, sucurile de fructe cu zahăr și cele cu cafeină sunt excluse din această categorie a lichidelor cu efect laxativ.

Dieta echilibrată este cea mai sigură, simplă și eficientă cale de a preveni sau ameliora constipația. Cu toate acestea, alimentele nu au întotdeauna efectul dorit, caz în care este indicat să mergi la medic pentru o rețetă personalizată cu suplimente pentru îmbunătățirea digestiei.

Sursa www.libertateapentrufemei.ro foto: 123rf.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved