Tue, Oct 1st, 2013

Treziţi-mă, vă rog, cînd sunt slabă!

Ei, iată un subiect croit pe placul meu: somnul şi dieta. Iubesc atât de tare odihna pe pernă încât cred că o muscă ţeţe a poposit niţel pe burta mamei înainte să îi vină sorocul. Iar de slăbit, cine nu vrea să mai slăbească de ici, de acolo? Se pare că există o legătură strânsă între talie şi dormit.

Somnul bun este esenţial într-o dietă, ne transmit cercetătorii de la Universitatea din Chicago, care şi-au publicat concluziile unei cercetări în Annals of Internal Medicine. Oamenii au descoperit aşa: când cei aflaţi la dietă dormeau bine noaptea, pierdeau acelaşi număr de kilograme precum cei care se odihneau mai puţin.

DAR, căci există un mare “dar”, când somnul avea durata recomandată (8 ore, aşa cum ni se spune peste tot), mai mult de jumătate din greutatea pierdută era reprezentantă de grăsime, când somnul le era insuficient, doar un sfert din greutate provenea din grăsime. În acelaşi timp, aceştia din urmă, simţeau şi mai des foame, pe parcursul zilei.

Când somnul nu le era de ajuns, ei secretau cantităţi mai mari dintr-un hormon botezat grelină, care este responsabil pentru declanşarea senzaţiei de foame, reduce consumul de energie şi are grijă ca grăsimea din organism să nu fie cheltuită. “Dacă scopul vostru din acest moment este să pierdeţi din grăsimea depusă, atunci săritul peste orele de somn este ca şi cum v-aţi pune singuri beţe în roţile bicicletei”, a încercat să explice plastic directorul studiului.

Din punctul lui de vedere, somnul insuficient, duşmanul societăţii moderne, ne împiedică teribil atunci când ţinem regim. În studiu, durata somnului suficient a fost stabilită la 8,5 ore, iar cea prea mică pentru a ne fi benefică la 5,5. Experţii au numit acest studiu primul care face o legătură clară între orele dormite şi grăsimea pierdută în timpul unei cure de slăbire.

sursa: www.csid.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved