Mon, Nov 13th, 2017

Trucurile astea ne ajută să adormim mai repede

Mai mult somn, mai puțin stres. Asta ne dorim toți, dar ce trebuie să facem?

Majoritatea dintre noi avem nevoie între 7 și 8 ore de somn pe noapte pentru a funcționa în parametrii optimi a doua zi. Dacă ai probleme cu somnul și nu poți să adormi pe atât de repede pe cât îți dorești, trucurile astea te vor ajuta să adormi buștean.

Exercițiu de respirație

Dr. Andrew Weil a propus o metodă numită „4-7-8”. Astfel, exercițiul acesta presupune să inspirăm aerul pe nas, cu gura închisă, timp de 4 secunde. Apoi, timp de 7 secunde, menținem aerul, urmând să expirăm pe gură timp de 8 secunde.

Metoda te ajută să îți reduci ritmul cardiac, iar creierul va elibera chimicale cu rol de calmare.

Transformă-ți dormitorul în peșteră

Somnul ar trebui să fie o perioadă de pace şi de relaxare. Acoperă ferestrele și închide luminile, chiar și pe cele de veghe. Și cea mai mică rază de lumină poate întrerupe glanda pineală din producția de hormoni ai somnului.

O temperatură potrivită

Temperatura camerei influențează calitatea somnului. Astfel, o temperatură prea mică sau prea mare te va face să ai un somn neliniștit. Pentru a induce starea somn organismul este setat să-și scadă puțin temperatura, cu aproximativ 0.5 – maxim 1°C.

Șosete în picioare

Șosetele te vor ajuta să-ți menții picioarele calde în timpul nopții și să adormi mai repede. Atunci când te așezi în pat, fluxul sangvin se intensifică, iar șosetele ajută vasele de sânge să se dilate, trimițând semnale care spun creierului că a venit timpul pentru somn.

O mască pentru ochi

Ai nevoie de una mai groasă, dintr-un material care să nu permită luminii să pătrundă prin părți.

Stinge luminile cu cel puțin 30 de minute înainte de ora de culcare

Acest obicei îți provoacă organismul să producă mai multă melatonină care te va ajuta să dormi mai bine.

Telefonul cât mai departe de tine

Privitul la TV sau telefon este un obicei prost înainte de culcare. Trebuie să te îndepărtezi de aceste surse care îţi pot îngreuna somnul.

Sursa: Noizz.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved