Fri, Nov 17th, 2017

Un exercițiu care tonifiază toți mușchii corpului fără nici o mișcare

Statul in pozitia scandura (pozitia de pornire pentru flotari) este unul dintre cele mai populare si mai eficiente exercitii izometrice din lume. Conform opiniei generale, exercitiul nu numai ca intareste musculatura abdominala, ci tonifiaza toata musculatura corpului.

Efectueaza acest exercitiu cel putin 5 minute pe zi si te vei convinge singur de eficienta lui. Desi exercitiul pare usor la prima vedere, lucrurile stau exact invers. Avand in vedere faptul ca activeaza un numar mare de muschi, practicarea cu regularitate a acestui exercitiu te va ajuta sa-ti intaresti, cladesti si definesti muschii spatelui, muschii fesieri, muschii picioarelor si muschii abdominali dintr-un foc.

Iata modul corect de efectuare a exercitiului:

Acest exercitiu este izometric, ceea ce inseamna ca nu necesita nici o miscare, ci sa mentii o pozitie statica. Din acest motiv, insa, este foarte important sa te asiguri ca obtii si mentii tot timpul o postura corecta a corpului.

Stai sprijinit pe coatele indoite la 90 de grade si asezate chiar sub nivelul umerilor, mentinand trunchiul si restul corpului in pozitie perfect dreapta. Cea mai frecventa greseala consta in impingerea in sus a fundului. Asigura-te ca picioarele si fundul sunt perfect aliniate cu trunchiul. In plus, este important sa tii gatul alungit si capul perfect aliniat cu coloana vertebrala. Nu lasa soldurile sa atarne in jos si incordeaza bine muschii abdominali, astfel incat sa impiedici indoirea trunchiului in dreptul taliei.

Picioarele

Mentine picioarele lipite. E posibil ca, la inceput, astfel sa intampini dificultati cu privire la mentinerea echilibrului corpului, dar ramanarea in aceasta pozitie creste gradul de solicitare a muschilor abdominali, sporind eficienta exercitiului.

Coapsele

Picioarele trebuie sa fie drepte si incordate bine. In caz contrar, muschii abdominali se vor relaxa.

Fundul

Incordeaza bine fesierii pe toata durata exercitiului. Astfel pui la treaba toata musculatura trunchiului inferior.

Muschii lombari

Aceasta este partea esentiala a exercitiului. Pentru a efectua in mod corect exercitiul scandura trebuie sa mentii muschii lombari in pozitie perfect dreapta. Reajusteaza pozitia corpului daca remarci o usoara arcuire sau curbare. Imagineaza-ti ca te impingi cu spatele de un perete.

Muschii abdominali

Incordeaza bine muschii abdominali si incearca sa mentii nivelul stomacului sub nivelul coastelor. Mentine aceasta pozitie pe toata durata efectuarii exercitiului, dar nu uita sa respiri corect.

 

Coatele

Pentru a evita suprasolicitarea umerilor, coatele trebuie sa stea chiar sub nivelul umerilor.

Cat timp trebuie efectuezi exercitiul?

Mentine aceasta pozitie cat de mult rezisti. Pentru inceput, poti sa-ti impui un minimum de 10 secunde. Timpul de efectuare a exercitiului variaza in functie de conditia fizica, dar recomandam sa nu depasesti 2 minute intr-o singura repriza. Atunci cand obosesti sau indeplinesti limita de timp impusa, fa o scurta pauza, apoi reia exercitiul. Scopul este sa parcurgi un set de 5 exercitii. Daca esti incepator, cel mai indicat este sa nu te suprasoliciti chiar din start, altfel risti sa te accidentezi.

Incepe usor si creste treptat efortul.

Exersand regulat acest exercitiu nu va mai trebui sa mergi niciodata la sala de fitness!

sursa: secretele.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved