Mon, Aug 11th, 2014

Vrei să ai un copil? Alimente benefice și alimente nocive pentru sănătatea ovarelor

618x412_13959993612e8b55fe

Există mai mulți factori ce pot avea un impact puternic asupra sănătății sistemului reproductiv, incluzând efectele mediului înconjurător, dar și hormonii, dieta și stresul.

De ce este importantă sănătatea ovarelor?

Sănătatea ovarelor este unul dintre cele mai importante aspecte ale fertilității unei femei. Sănătatea ovulelor poate afecta modul în care fertilizarea și implantarea ovulului au loc, dar și modul în care sarcina este dusă până la capăt. Tot în trecut se credea că femeile se nasc cu un anumit număr de ovule, număr care scade odată cu înaintarea în vârstă. Ovulele sunt printre puținele celule din corp care nu se regenerează… sau cel puțin așa se credea până acum. Cercetările recente au scos la iveală faptul că este foarte probabil ca femeile să produce ovule și pe perioada fertilă a vieții lor. Cercetătorii au descoperit celule stem în interiorul ovarelor care produc noi ovule.

Ciclul de viață a unui ovul: 90 de zile

Multe femei care au probleme cu fertilitatea cred că ovulele lor nu sunt sănătoase sau că sunt “bătrâne.” Ceea ce ele nu știu este că există câteva lucruri ce ajută la îmbunătățirea stării de sănătate a ovarelor, dar aceste obiceiuri trebuie să fie implementate pentru cel puțin 90 de zile pentru a funcționa, pentru că 90 de zile durează ciclul de viață al unui ovul nou.

Circulația sangvină și oxigenarea

O circulația sangvină bună este esențială pentru sănătatea ovulelor. Ea poate scădea din cauza lipsei de mișcare, a deshidratării și a îngroșării sqngelui. Pentr a crește circulația sangvină, urmează sugestiile următoare:

– bea cel puțin opt pahare de apă pe zi;

Deshidratarea poate duce la îngroșarea sqngelui și scade circulația sangvină din corp, la fel ca și alte probleme. Asigură-te că bei apă curată, proaspătă. Un mod simplu de a te asigura că bei suficientă apă este să ții un pahar de apă la capătul patului, astfel încqt când te trezești dimineața, primul lucru pe care îl faci este să te hidratezi.

Fă mișcare

Găsește o activitate care îți place și care îți pune corpul în mișcare, cum ar fi tenis, jogging, dans, yoga sau chiar o plimbare. Exercițiile fizice cresc circulația sangvină, iar acest lucru este extrem de important pentru fertilitate.

Echilibru hormonal

Echilibrul hormonal este esențial pentru sănătatea ovulelor. Din cauza anumitor factori ce țin de mediul înconjurător, de stres și de dietele moderne, tot mai multe femei au probleme ce țin de dezechilibre hormonale. Pentru ca totul să funcționeze ca la carte, trebuie să ai grijă la:

Nutriție

Ceea ce mănânci are un impact important asupra sănătății ovarelor tale.

Cele mai indicate alimente sunt: broccoli, afinele, frunzele verzi (anumite salate, spanacul), somonul, semințele de dovleac, semințele de susan, turmericul, ghimbirul.

Alimente și lucruri care reduc fertilitatea: țigările, cafeaua, alcoolul, zahărul, carnea și laptele din surse incerte, sucurile carbogazoase, o dietă prea săracă în grăsimi, alimentele procesate.

Multivitaminele

Un aspect important al menținerii sănătății ovulelor este să te asiguri că organismul tău are parte de toți nutrienții necesari. Nu neglija beneficiile multivitaminelor special concepute pentru femeile care se pregătesc să aibă un copil.

Antioxidanții

Antioxidanții ajută la protejarea ovulelor de efectele nocive ale radicalilor liberi. Ovulul este una dintre celulele care au o durată de viață destul de lungă, de aceea antioxidanții sunt extrem de importanți în protejarea lor.

Foto: hepta.ro
sursa: www.euforia.tv

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

     
... ...
All Rights Reserved